torsdag, april 27, 2006

Har bytt däck på pappas bil (som vi har lånat) idag. Lite jobbigt att däcken fanns 7 mil bort bara, men jag fick ju övningsköra mycket iallafall. Sen fick vi god mat också, husmanskost kan man väl kalla det. Stuvade morötter, korv och mandelpotatis. Sånt äter vi aldrig härhemma, jag vet knappt ens hur man stuvar nånting. Jag vet hur man stuvar in saker i en överfull garderob, men inte hur man stuvar morötter iallafall.
Idag skulle körskolan tydligen boka min uppkörning, men jag har inte fått veta när det blir än. Kommer vara hysteriskt supernervös. Pratade med en kompis om det idag och tänk om man blir så nervös att man inte ens vet vem man är. Typ, såhär:

fråga: "Jaha, det är du som är Linda?"
svar: "Öh, nja, öh jag vet inte?"
fråga: "Nehej, nä, om du inte är Linda så kan du ju inte köra upp."
svar: "Nähä? ja, hejdå då."

Sen kommer jag hem och Emil frågar hur det gick och jag svarar:
"Nä, jag kuggade nog, för jag visste inte att jag var jag."

Hallå! Såååå nervös kommer jag ju att vara! Eller? Fast jag brukar ju inte bli nervös när jag ska spela. Jag har alltså inte scenskräck, bara "köra-bil-med-läskiga-trafikkontrollanter"-skräck.
Äh, det går nog bra. Hoppas jag.

Nu har både Emil och Caspar somnat, så det är bäst jag går och lägger mig jag med, innan Caspar vaknar och biter mej i benet.

Inga kommentarer: