fredag, juni 09, 2006

Gillar du tjuvlyssnat.se så kommer du förmodligen gilla overheardinnewyork.

Det börjar bli varmt. Sommar på riktigt kanske? Det börjar också bli riktigt tomt här. Var ute och åt med några kompisar ikväll och det blir förmodligen ett tag tills man ser dom igen. Men det var en trevlig kväll. Och riktigt god sushi!
Snart ska vi lämna civilisationen och åka ut till ödemarken och softa några dar. Caspar (som för övrigt just nu sover med öppna ögon och rycker med morrhåren och antagligen drömmer om vilda fjärilsjakter) får hälsa på hos Emils mamma några dagar. Det gillar han säkert, massa nytt och spännande. Han har antagligen glömt att han varit där förr. Jag vet inte riktigt hur bra minne katter har? Nåja, han känner igen oss iallafall. Även om han inte sett oss på en vecka.

Värre är det med mig. Jag höll knappt på känna igen en kompis bara för att han ändrat hårfärg och skaffat sommarjacka. Skumt. Jag kanske borde kolla synen? Fast det var inte så länge sen jag gjorde det tror jag. Å andra sidan kanske Emil borde kolla synen. Jag frågar honom om han gillar min nya tröja och han frågar: Är den ny? typiskt. Även om den är neonrosagrönrandig och prickig och skrikig så tror han att han sett den. Nja, inte riktigt så illa, men jag skulle nog kunna klippa mig utan att han märkte det. Jag förstår inte? Han måste ju vara usel på såna där "finn fem fel" grejjer!

Förresten så är jag ganska glad idag för jag fick mina skatteåterbäringspengar!!! Yippie! Kanske inte någon direkt förmögenhet, men pengar är alltid pengar, särskilt när man inte har några!!!

Inga kommentarer: