onsdag, juni 28, 2006

Under helgen som var så var vi hemma hos pappa och hälsade på. Han fyllde pensionär i fredags (65 år alltså) men då jobbade både jag och Emil, så vi åkte dit dan efter istället. Caspar fick följa med trots Ingmaries kattskräck, och han fick skutta fritt i gräset och var hur glad som helst. Så länge jag och Emil fanns inom 10 meter, annars började han tjuta och kom springande med svansen mellan benen. Ganska feg katt... Men han tyckte nog att det var ett ganska perfekt kattställe eftersom att pappa bor mitt på landet där det är flera kilometer till närmaste bil (och människa) och massor med gott gräs att tugga på. Här är en bild på huset dom bor i.



Det blev en massa kattbilder också. Grannens katt kom och hälsade på, så hon fick också vara med på bild.



Vi lyckades hinna med att tvätta bilen när vi var där också och det var ganska förvånande att se att det fanns en vit bil under all smutsen!
På vägen hem åkte vi förbi jävrebodarnas fiskecamp och "fuskfiskade" lite regnbåge. Emil fick napp på första försöket. Dom var ganska fina att titta på när dom simmade runt i vattnet.



Sen tittade vi förbi hos Mattias och Linda i Piteå på vägen också, och tog en titt på hans nyinköpta Ferrari. Typ såhär såg den ut tror jag, fast svart. Jag kan ingenting om bilar, men jag tror att det var nåt liknande iallafall. Snygg var den då.
Idag har jag varit ledig och imorron också. Det är TOKFINT väder, men jag har inte hunnit bada nåt idag än. Ikväll kanske, Emil är och går nån "välta-kajak-kurs" i nåt badhus, men han kommer väl hem vid tiotiden. Han kanske inte är så sugen på att bada dock, efter att ha legat i vattnet i flera timmar. Tror ioförsej inte att det spelar nån roll för han är ändå världens största badkruka.

Inga kommentarer: