måndag, juli 03, 2006

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"she nodded"
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En rörig bokhylla.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
CSI
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
17.10
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Musik som nån granne spelar för öppen balkong.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Vid tvåtiden när jag satt ute på balkongen och svettades och drack kaffe och rökte.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Linneas blogg
8. Vad har du på dig?
Sommarkjol och linne
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Att jag skulle få sparken om jag inte jobbade nästa helg...
10. När skrattade du senast?
Imorse när Emil sa nåt kul.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En hög obetalda räkningar i en klämma, en fiol, en tavla med konstiga hundar, bokhyllor.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Tydligen inte, kommer inte på nåt.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Va? Jag förstår inte frågan.
14. Vilken var den senaste film du såg?
"V för Vendetta"
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En katt, en bil, en stråke, resor, en lägenhet...
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag gnisslar tänder som en mindre stenkrossfabrik.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att alla människor skulle tänka på andra i första hand.
18. Tycker du om att dansa?
Ibland
19. George Bush?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Men jag vill ju inte ha barn...
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja gärna!
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Är det inte Sankte Per som står där?
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jennie och Emil, fast det kommer han inte orka. Och öh... Anton och Britta då.

Inga kommentarer: