torsdag, augusti 31, 2006

Jag har ont i hela kroppen! Körde laserdome i tisdags med lite folk från skolan och mina ben är mycket lessna på mig just nu. Dessutom har jag sovit helt knasigt dom senaste dagarna så min nacke är helt knäpp. Det är som om jag har nackspärr i alla riktningar. Går det egentligen?
Skolan har iallafall börjat "på riktigt" nu och det är faktiskt himla kul! Men jag skulle vara ännu gladare om jag hade fixat dom poäng som CSN kräver att jag ska ha tagit vid det här laget... Det kommer att bli mycket matteplugg i helgen misstänker jag.
Igår var det nollesittning och det var också riktigt kul. Om man bortser från min bordsgranne som blev asfull och spydde över hela bordet precis när sittningen bröts. Som tur var så fick jag springa därifrån. Fort. Lite pinsamt med folk som lyckas bli asfulla på öl på lite drygt 2 timmar kan man tycka. Nåja, learning by doing.
Idag fick jag en glad överraskning på skolan när min programansvarig sprang på mig i en korridor och hojtade nåt om en väska som jag skulle ha fått, sen fick jag en svart väska med utbildningens tryck på. Så nu kan jag gå omkring och stoltsera med att jag faktiskt är den datanörd jag är. Eller åtminstone kommer att bli efter 3 år på den här utbilningen. Haha.
Pratade förresten med min bror idag och han var i full färd med att packa för en veckas semester med familj (extended version) till Turkiet på nåt "all inclusive-hotell". Han laddade särskilt mycket för all den fria dryck som serverades och extra mycket för de många inplanerade besöken i hotellpoolens bar. Soft. Jag skulle också vilja åka på gratisresa med gratis allt. Fast förhoppningsvis så får jag en gratisresa till våren när vi ska fira min mors 60årsdag i spanien. Där kommer det dessutom vara mycket mindre barn eftersom jag och emil saknar sådana (om man räknar bort den bortskämda lurvbollen som skriker så fort lådan inte är hyperren eller matskålen inte är proppfull, men han får ändå inte följa med). Stefan och Ulla har ju bara två och dom är faktisk rätt ok för att vara barn. Söta tillochmed.

På tal om ingenting så är det här vi bor nuförtiden. I ett ljusrosa hus (tror jag) med ganska hyfsad utsikt. Åtminstone om man tittar lite snett åt vänster.
Min utbildning kan man läsa om här om man tror att man blir visare av det.

Idag var vi förresten och tittade på en jättefin fiske/badsjö som ligger precis utanför stan. Håller det fina vädret i sig kanske det blir en liten picnick där till helgen. Man får hålla tummarna.

Inga kommentarer: