tisdag, september 05, 2006

Att othello skulle va så svårt! Min klasskompis Erik har nyligen fått hem ett riktigt fint exemplar av ett othellospel så vi har invigt det genom att testspela. Hittills har jag bara vunnit två av sex matcher. Måste nog träna lite.

Sen har jag lyckats med min första 3D-bild i maya. Ganska stolt är jag! Det blev en väldigt tjock nalle med fotbollrunda händer. Visst låter det gulligt?

CSN har förresten återigen visat för mig vilken konstig instutition det är. Nu har jag äntligen blivit beviljad studiemedel (!) men jag har fortfarande samma antal poäng som när jag "saknade" 1,3 och 6 poäng. Kan nån förklara för mig hur det går till? Men jag ska inte klaga, jag får ju pengar nu iallafall.

Emil har fått tag på en lägenhet i Stockholm nu, så han å Mange ska bo där när dom gör sitt exjobb. Frågan är bara när och hur han ska åka dit och när dom ska börja, men förmodligen nästa vecka nångång. Vi kanske ska ta en tur till Stockholm till helgen och kvittera ut nyckel och så. Vore skoj med en liten Stockholmssemester.

Inga kommentarer: