lördag, juni 24, 2006

Midsommarafton och jag har inte ens sett en majstång eller en blomsterkrans. Såg ioförsej en dansande ring med människor på teve sådär i förbifarten, när jag zappade efter fotboll... Men jag har jobbat. Verkar som om alla såna dära "högtider" är bortglömda för mig. Som jul, nyår och midsommar. Jag jobbar ju jämt då. Inte för att det spelar så stor roll, det är ju inte så att jag dör av att inte fira midsommar. Däremot kommer nästa lönebesked att se ganska så trevligt ut med allt OBtillägg.
Imorron bär det av till skogen. Jag är ledig i två dagar och ska försöka att softa så mycket som möjligt, och det är jag ganska bra på. Emil är också ledig. Han jobbade sin första dag idag, på riktigt alltså, tidigare har han bara åkt med och tittat på. Han fick tydligen en körning till Gällivare idag, fattar hur LÅNGT bort det är!!! Det måste ju vara 25 mil minst! Stackare. Själv har jag sprungit som en tetting hela kvällen fastän det egentligen varit en ganska lugnt kväll på jobbet. Konstigt.
Bakat födelsedagstårta till Emil, hans favvotårta som är en fryst mandelmassa-cappucinotårta. Egentligen är den skitlätt att baka, men man måste hålla på och frysa alla olika lager hela tiden så det är lite surt, men den blev fin till slut iallafall.

Inga kommentarer: